Consumentenelectronica

De merken van de D&M holding staan bekend om hun high-performance engineering, geavanceerde digitale technologie en frisse designs die krachtige audio- en videoervaringen opleveren [dm-holdings.com]. De meest bekende merken zijn Marantz en Denon. Marantz was oorspronkelijk een onderdeel van Philips Consumer Lifestyle.

Business Intelligence project

De probleemstelling
Marantz heeft behoefte om beter in te kunnen spelen op de wensen van de klanten. Een geavanceerde planning en forecasting oplossing moet Marantz helpen aan een betere afstemming tussen vraag en aanbod.

Oplossing
Marantz heeft Nippur gevraagd om een flexibele en schaalbare oplossing te ontwerpen en te implementeren. De oplossing behelst één globaal model dat gesplitst en gedistribueerd kan worden naar de deelnemers. Iedere deelnemer vult vervolgens zijn deel van het model in. Daarna volgt integratie op het hoofdkantoor. Het centrale management kan zodoende beslissingen nemen op basis van geconsolideerde gegevens.

Resultaten
Dankzij deze oplossing is de samenwerking tussen marketing- en productieorganisaties wereldwijd verbeterd. Hierdoor is Marantz beter in staat om prijsontwikkelingen te bewaken en de winstgevendheid te verbeteren. Dankzij de schaalbaarheid van de oplossing bleef deze bruikbaar na de fusie met Denon.