Turning data into business

Computer Profile is marktleider in de Benelux waar het gaat om leadgeneratie voor grote IT en telecom bedrijven. Door intensieve data verzameling en ontwerp en uitvoering van speciale leadgeneratie campagnes voor haar klanten bouwt zij voort aan een kwalitatief goede database bevattende de top 30.000 bedrijven uit de Benelux. Daarnaast ondersteunt zij bij het verschaffen van inzichten op basis van deze data. ‘Turning Data Into Business’ is hun motto.

Datawarehousing project

Probleemstelling
Voortdurend wordt de marketing database door middel van leadgeneratie campagnes bijgewerkt. Meer en meer echter willen klanten inzicht in IT en telecom ontwikkelingen bij prospects. Inzichten in trends binnen deze bedrijven. Voor dat doel zijn deze snapshots niet geschikt.

Oplossing
Nippur heeft met behulp van Quipu, open source datawarehouse management, een datawarehouse ontwikkeld op de leadgeneratie database waardoor historie van leadgeneratie data kan worden opgebouwd en gebruikt ten behoeve van rapportage.

Resultaten
Dankzij het datawarehouse en bijbehorende ontsluiting in een BI-rapportage omgeving kan Computer Profile nu veel rijkere informatie verkopen aan haar klanten. Inzichten die klanten van Computer Profile in staat stellen het salesproces meer succesvol uit te voeren. Tevens verkrijgt Computer Profile dankzij deze inzichten meer exposure in toonaangevende IT en telecom fora (gedrukt en online). Deze case was voor Microsoft aanleiding Nippur en Computer Profile te laten presenteren op het hoofdpodium bij de lancering van PowerView (als onderdeel van SQLServer 2012) in Nederland in Amsterdam.